Direktlänk till inlägg 30 november 2015

Olika nagel former

Av Jenny - 30 november 2015 21:17

Hej! 

Idag så tänkte jag ta upp det där med olika nagel former. Jag såg en bild som låg ute på instagram (följ min instagram om ni vill! "nagelinspo"). Hon la ut en bild på när någon hade filat sina naglar på sidorna av nagelbanden för att få nageln att få en rakare linje. Hon jobbar inom naglar och skrev att man verkligen inte ska göra så, inte bara för att det blir fult utan också för att man skadar nageln och nagelbanden om man gör så. 


Så när man ska välja en nagel form på sina naglar så kan man ju göra lite som man vill, men jag hittade en bild på de mest populära formerna:  

Just nu så har jag nagelformen "squared oval" men när jag har fått lite längre naglar så vill jag ha nagelformen "point" eller "almond". Vilken nagelform har ni och vilken vill ni ha? 


Jag tycker det är kul att man kan fixa och ändra färg på sina naglar och piffa upp dem och även ändra former på dem. Det är mest formen som gör dem unika, enligt mig. Men jag är tyvärr inte så bra på former än. Men man är ju nästan aldrig bra på något direkt, utan man måste öva och öva. 


Det var allt jag hade att säga för idag, hoppas ni får en fortsatt bra och trevlig dag! Kram  


Ps: Ska jag börjar skriva om smink, olika sminkmärken, beautytips och bilder på kläder? Ni får tycka till om vad ni vill läsa och så fixar jag det! ds.





Bilden jag lånade: nails-SHAPES-620x620.jpg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 6 december 2015 14:12

Hej igen!  Nu inför julen är det mycket prov och andra saker som jag har att göra så jag kommer inte hinna måla naglarna eller fixa dem tyvärr. Men jag tänkte att ni skulle får ta del av mitt privatliv lite granna, och så får ni veta saker om mig, ...

Av Jenny - 29 november 2015 20:52


Idag hade jag tråkigt och kom på en jättefin design på naglarna, tycker jag själv! Så ni ska nu få veta hur man gör den, steg för steg!   1. Börja ALLTID med ett baslack som skyddar dina naglar för att bli gula, jag körde ett tag utan baslack och...

Presentation

Jag är en tjej som kanske är lite för intresserad av naglar och allt som hör till.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards